KOBANİ- Kobani’deki Batı Kürdistan Öğretmenler Birliği, Özel Eğitim Merkezleri hakkında önemli kararlar aldı.

Batı Kürdistan Öğretmenler Birliği, Kobani’de bütün özel eğitim merkezlerinin kapatılmasını öngören bir karar almıştı. Ancak bu karar, eğitim merkezi sahipleri, öğretmen ve öğrenciler arasında karışıklıklara neden oldu. Bu yüzden bir komite oluşturuldu ve bu konu tekrar görüşüldü.
Komite; TEV-DEM üyeleri, Yurtsever Kürt Öğrenciler Konfederasyonu ve Kürt Yüksek Konseyi temsilcilerinden oluşuyor. Bu komite, Baqi Xıdo Kültür ve Sanat merkezinde bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıdan sonra yazılı bir bildiri yayınlandı. Bildiride şu açıklamalara yer verildi: Yurtsever Kürt Öğrenciler Konfederasyonu, Kürt Yüksek Konseyi ve Halk Meclisi’nin çağrısı üzerine Batı Kürdistan Öğretmenler Birliği(BKÖB) olarak şu kararları aldık:  
1-   Kobani’deki Batı Kürdistan Öğretmenler Birliği(BKÖB)’nin 15 Eylül 2013 tarihinde aldığı kararlara göre, bütün eğitimciler resmi okullardaki eğitime özen göstermeli ve ders saatlerine geç kalmamalı
2-   Ders saat ve kurallarına özen göstermeyen öğretmen ve yöneticilere yaptırım uygulanacaktır.
3-   Eğitim merkezlerindeki yöneticiler, öğretmenlerden, haftada 5 saat ücretsiz ders vermeleri için talepte bulunacak
4-   Öğrenciler de aynı şekilde ders saatlerine özen gösterecek. 15 günden fazla devamsızlığı olan öğrenciler sınavlardan uzaklaştırılacak ya da sınıf tekrarı yapacak.
5-   Bütün eğitim merkezleri, ders saatinden sonra çalışmalarına başlayacak ya da Pazar ve Pazartesi günleri saat 13.00’dan sonra başlayacaklar. Eğitim merkezleri, aynı zamanda Cuma ve Cumartesi de çalışabilecekler.
6-   Eğitim merkezlerindeki yöneticiler, kurallara uymayan öğretmen ve öğrencilerin isimlerini bildirmeli.

7-   Özel eğitim merkezlerinin kapatılma kararı, 1 Mayıs 2014 tarihine ertelenecek ancak bu tarihten sonra 3 gün içerisinde bütün yöneticiler eğitim merkezlerini kapatmalı
(ANHA) www.hawarnews.com 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rojava'daki (Batı Kürdistan) askeri durum, cepheler, mevziler, silah durumu: Grafik analiz #WestKurdistanNoPasaran

Kâhta'dan Madagaskar'a Osman Sebrî

Kürdistan’da propaganda savaşları: Kazananlar, kaybedenler