ÖSO'da savaşmış bir Türk ile söyleşi...

Twitterdan rastlantı sonucu biriyle yazışma fırsatım oldu. Kendisi Suriye'de ÖSO için savaştığını iddia ediyordu. Ben de inandım buna. Ve o yurttaşa merak ettiğim bazı sorular sordum. Bu yurttaşın adını soyadını sormadım. Sorma gereği de hissetmedim, 2 fotoğrafını yolladı. Bunu inandırıcı buldum. 

Suriye'ye ilk hangi tarihte gittiniz? İlk hangi grupla ilişki kurdunuz? En son ne zaman Suriye'de bulundunuz? Suriye'yi niçin terk ettiniz?

Suriye’ye ilk olarak 2012 Haziran ayında Reyhanlı üzerinden Tourlaha köyüne illegal yollarla geçerek , Nusra cephesinden El Hak grubuna katıldım ,  15 günlük bir katılımın ardından ÖSO’nun daha iyi olduğunu düşünerek RasulHüsün de bir ÖSO grubuna katıldım , Şehit Yaser Seba Tugayı… Ardından 3 aylık bir zaman dolmak üzereydi , Qurkonya kasabasında Liva Yusuf Al Hazma tugayına geçmiş bulunmaktayım ve 2013 son aylarına kadar o tugaya tabi kaldım , Suriye'den ayrılma sebebim İdlib Askeri Meclisi İŞİD  gruplarına savaş açtı ve bir operasyonda bende bulundum  ve savaştan bir müddet sonra askeri meclisin bana verdiği gizli bir görevle , Atmi deki İŞİD  kamplarına girdim , bu yolla türk olduğumdan benden ÖSO ajanı olduğumdan şüphelenmeyeceklerdi, 1 haftaya yakın bir süre bütün askeri kontrol noktalarını , mühimmatlarını , El Kaide  savaşçı sayısını deşifre ettim ve kamplardan ayrılarak ÖSO birliklerine bilgileri teslim ettim. İŞİD bunun farkına vardığı zaman ben Türkiye’ye geçmiştim zaten.
Suriye'ye gitme amacınız Türkmenlerin menfaatlerini korumak mıydı yoksa Esat rejimine karşı Arap halkının yanında mı yer almak istediniz? Türkmen tugayları Suriye'de ne zaman kuruldu?
Esat rejimine karşı Arapların yanında yer almak için katıldım, Türkmen tugayları Yayladağı çadır kentleri açıldıktan sonra Türkiye’de kuruldu. En büyük tugay Yavuz Sultan Selim tugayıdır , Heysem Topalca , Tarık Shoko , bu isimler öncüleridir , Heysem Topalca yakın bir arkadaşımdır, Türkiye’de bir müddet beraber bulunduk.
Türkmen tugaylarının Lazkiye'de ve İdlib'de Alevi köylerine saldırdığı doğru mu? Geçen ağustos ayındaki "Muminlerin Annesi Aişe"operasyonunda yer aldınız mı?
Türkmen tugayları İdlibte herhangi bir faliyette bulunmuyorlar sadece Lazkiye dağlarında savaşıyorlar , ormanlık alanlarda , Keseb , Rasülbasida , Cabaltürkmeni , gibi ormanlık alanlar en sevdikleri savaşsal alanlardır .O operasyonda sadece Cabaltürkmen’e havan topu götürdüm , operasyonda yer almadım
 Suriye'deki şiddeti daha çok hangi taraflar yapıyor? Şebbihaların şiddeti ile ÖSO ve Al Qaide şiddetinin boyutları nelerdir?
Şebbihalar şiddet olarak sınır tanımazlar, çünkü onlarda öldürmek yetkisi vardır, ama ÖSO’da adam öldürme yetkisi yoktur , El Kaide’de öldürebilirsin  , ÖSO’ da mahkeme şartı vardır, ama diğer 2 si için bu söz konusu değildir , Şebbihalar bu boyutta sınır tanımazlar ,Muhaberat Suriye’de çok acımasızdır.
 Kürt gruplarıyla çatıştınız mı? Atme'de ÖSO-Al Nusra ortaklığı YPG'ye karşı savaş ilan etmişti. Bu çatışmalarda Türkmen tugaylarının rolü neydi?
Atme de Ahrar Şam grubuyla birlikte bende operasyonda bulundum, hatta 3 kadın YPG üyesi yakalandığı bir operasyonda vardım, Diyarbakır doğumlu bir YPG gerillası bayan yakaladılar, İŞİD alıp infaz etti Atme’de…  Türkmenlerin YPG için bir politikası bulunmamaktadır, Sadece Alevileri öldürmek için kurulmuş tugaylardır.
ÖSO ve Türkmen tugayları YPG'nin savaş yeteneklerini nasıl değerlendiriyor?
ÖSO , YPG’yi Esad askerlerinden daha profesyonel buluyor, 24 saat  eksiksiz nöbet tutuluyor, benim Afrin kayalıklarında 24 saat nöbet tuttuğum olmuştur Kannasla , Çünkü YPG kannası çok iyi kullanıyor ,ben ve benim gibi  3 yada 4 kişi kannas kullanan her zaman YPG için tehlike olmuştur. Birebir yakın savaşta YPG üstünlüğü göze çarpmaktadır, uzak mesafeli kannas vuruşlarında zayıf, yakın mesafeli çok tehlike oluştururlar.


 ÖSO ve Al Nusra-İŞİD savaşçıları,  YPG'nin sahiden rejimle işbirliği yaptığına inanıyor mu yoksa kendi tezlerine mantık aramak için mi böyle suçlamalarda bulundular?
Şahsen bende eski bir ÖSO militanı olarak YPG-Esad işbirliğine inanıyorum ve buna bütün Suriye’deki gruplar ortak bir fikir içerisinde.
2011 yılının Mart ayına kadar Türk hükümeti Suriye BAAS yönetimiyle ortak PKK/PYD'ye karşı savaş ilan etmişti. Bundan haberiniz var mı
Bilmiyorum, ilk defa duyuyorum.
YPG sizce disiplinli savaşçı bir ordu mu?
Bölgesel olarak değişiyor, aynı durum ÖSO için de geçerlidir. Bölge şartları, hava şartları etkiler, genel görünüş olarak dirençli görünüyor.
Türkmen tugayları Suriye'de yenildi gibi... Özellikle İŞİD'e kaybettiler. Bu gerçeğe rağmen Türkmen tugayları neden YPG ile ilişki kuramadı? Türkmen tugaylarının Türk devlet, yetkililerinden emir aldıkları iddiası var, bu iddialar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Lazkiye’de Türkmen tugaylarının kuruluş sebebi, Yayladağ sınır kapısının rejimden alınıp, o kapının muhaliflere açık olması ve giriş çıkışların basit olması için kuruldu, öyle tahmin ediyorum. Türkiye’den yardımlar yapıldı , ama Türkmen cepheleri değerlendiremedi, basit kırsal alanlarda başarı sağladılar , onun dışında stratejik konumlarda başarısız oldular , buda onlar her alanda başarısız gösterdi , ama birebir yakın markaj savaşlarında çok profesyonel sayılırlar ama Lazkiye hep ormanlık ve kayalık alanlar, bu onların işini zorlaştırıyor, uzun menzilli silahları yok çünkü , İdlib olsa mesela çok büyük başarı elde ederler , ama Lazkiye Türkmen tugaylarının, fiziksel şartlar nedeniyle ilerlemesini engelliyor. YPG ile işbirliği söz konusu olamaz Türkmen Tugaylarının , Çünkü Türkmen tugayları ÖSO’ya  tabidir.
Türkmen tugaylarının Nazi ritüelleriyle kamp fotoğrafları yayınlandı sosyal ağlarda. Esat rejimine karşı savaş amacı varsa en az onlar kadar Yahudi ve İsrail devleti düşmanı olan BAAS rejimini neden yıkmak istiyordunuz?
Türkmen Tugayları zaten soykırım için kuruldu Alevileri kesmek için onların tek hedefi aleviler, yaş sınırı tanımaksızın, Lazkiye kırsalına bu yolla korku saldırlar zaten, ama ilerleyemediler.
Sizce Suriye'de devrim neden gerçekleşmedi? Siz devrimden İslamcı yönetim mi anlıyorsunuz yoksa tüm Suriye halkları için demokrasi, çok partili sistem mi?
Suriye devrimi dışardan gelen güç dengeleri tarafından baltalandı, devrimin başlangıcında Esad yıkılacaktı ve halk huzur içerisinde kalacaktı, ama dışardan Taliban, El kaide, İŞİD gelince, namlularını ÖSO’ya çevirdiler, oysa beraber ortak hareket etselerdi şimdiye Esad yıkılacaktı ve kendi aralarında fitne çok çıkıyor, muhaberat gerçekten bu işleri çok iyi beceriyor, Hatta benim ilk Suriye’ye gidişimde YPG  ile savaşmak aklımda bile yoktu  ve Esad’a karşı YPG  savaşıyorsa onlarla bile birlikte hareket edebilirim demiştim , ama işler çok değişecekti ve ters giden bir şeyler vardı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kürdistan’da propaganda savaşları: Kazananlar, kaybedenler

Rojava'daki (Batı Kürdistan) askeri durum, cepheler, mevziler, silah durumu: Grafik analiz #WestKurdistanNoPasaran