İHH,Suriye'ye insani yardım mı yapıyor, savaşçı takviyesi mi? DEVRİM ARSLAN / AMED DİCLE'nin haberi

   ANF
İHH İngiltere’de suç işlemiş insanları, ‘Suriye’ye insani yardım konvoyu üyeleri’ olarak Türkiye’ye getiriyor. Bu kişilerin El Kaide üyesi oldukları ve Suriye’de Kürt halkına karşı yürütülen kirli savaşın bir parçası olmak üzere gittikleri belirtiliyor.
İnsani Yardım Vakfı’nın (İHH) organizesi ile gerçekleşen olaylar ise kamuoyuna “İngiltere'den Suriye'ye 73 araçlık yardım konvoyu”  başlığı ile duyruluyor.
Aralarında El Kaide üyelerinin oldugu 180 kişilik grubun Taksim’deki otellere yerleştirildiği, giderlerinin de İHH tarafından karşılandığını dün abonelerimizle paylaşmıştık. Bu kişilerin büyük bir bölümü İngiliz vatandaşı ve İngiliz pasaportu taşıyor. Ancak, aralarında İngiltere’de, araç kaçırma, sahte araba kazası ve sigortayı dolandırmak gibi suçlara bulaşmış, ceza almış kişiler bulunuyor. 
İHH yetkilileri ise bunları, “İnsani yardım, sağlık ekibi” olarak tanıtıyor ve Suriye’ye göndermek için özel bir çaba harcıyor. Bu kesimlerin 40 ambulans götürdüğü de belirtiliyor.
İHH’NIN DÜZENLEDİĞİ BASIN TOPLANTISINA BAZI İSİMLER GİTMEDİ
Öte yandan İHH’nın Kazlıçeşme’de düzenlediği basın toplantısına, ‘İnsani yardım konvoyu’ üyesi bazı kişilerin gitmediği öğrenildi. Gitmeyenler arasında İgbal Kasım, Hüseyin Haalem, Hüseyin Muhammed Tashtayaq, Nasihi Adam, Niah Mohammed Tahir, Arif Waqar, Dad Asgar Ali, Younis Rizwaan Qaisir bulunuyor. İnsani yardım götürdüğünü iddia edenler, basın toplantısı düzenledi. Ancak 180 kişilik gruptan sadece 50 kişi söz konusu basın toplantısına katıldı. Ve ekte pasaport fotokopileri bulunan kişilerin toplantıya kendilerini kamufle etmek amacıyla gitmedikleri belirtiliyor. Böylesi bir durumda, “Bu insanlar nerede” sorusu akla geliyor. Bu soruya verilebilecek yanıt belki de çok fazla. Bu insanlar, El Kaide üyesi oldukları için Türkiye’ye giriş yaptıkları açıklandıktan sonra Suriye’ye götürülmüş de olabilir. Şu anda yürütülen kirli savaşta, Kürt halkına karşı savaşıyor olmasın? Ya da kamuoyuna “İnsani yardım” olarak lanse edilen malzemeler, silah, askeri teçhizat olmasın.
İHH'nın cevabını vermediği sorular;
1-Bu kişilerin otel ve yol masrafları İHH tarafından mı karşılanıyor?
2-40 ambulans alabilecek kadar parası olanların otel parasını ödeyememesi ne kadar inandırıcı?
3-İHH 'sağlıkçı' olarak tanıttığı bazı kişilerin İngiltere'de hangi suçlardan ceza aldıklarını biliyor mu?
4-Eğer bu kişiler sağlıkçı ise ve 'insani yardım amacıyla' gidiyorlarsa o zaman neden bugünkü basın toplantısına katılmadılar?
5-İHH'nın bu grubu sınıra kadar götürüp ordan El Kaidecileri Suriye'nin içine gönderdiği ve diğer sivilleri geri getirdiği, aralarında çocuklarında olduğu bazı kişileri Kaidecileri kamufle etmek için kullandığı doğru mu?
İHH BAŞKANI YILDIRIM’A EL KAİDE’YE YARDIM SORUŞTURMASI
Öte yandan İHH Başkanı Bülent Yıldırım hakkında “Başkanı olduğu bir denrek üzerinden El Kaide’ye para aktardığı” iddiasıyla gizli bir soruşturma yürütüldüğü de ortaya çıktı.
Habertürk Gazetesi’nde yer alan habere göre, Gazze’ye yardım götüren Mavi Marmara gemisine yapılan baskının ardından İsrailli komutanlara dava açan İstanbul Özel Yetkili Cumhuriyet Savcılığı’nın, gemiye öncülük eden İnsan Hak ve Hürriyetleri İnsani Yardım Vakfı (İHH) Başkanı Bülent Yıldırım hakkında da gizli bir soruşturma yürüttüğünü yazdı.
Soruşturmada, Yıldırım’ın, El Kaide’ye finansal kaynak aktardığı üzerinde duruluyor. Soruşturmanın büyük bir gizlilik içerisinde yürütüldüğü, hatta hazırlık numarası bile verildiği de haberde yer aldı.

İHH İngiltere’de suç işlemiş insanları, ‘Suriye’ye insani yardım konvoyu üyeleri’ olarak Türkiye’ye getiriyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kürdistan’da propaganda savaşları: Kazananlar, kaybedenler

Rojava'daki (Batı Kürdistan) askeri durum, cepheler, mevziler, silah durumu: Grafik analiz #WestKurdistanNoPasaran